Geoblog.pl    aberdeen    Podróże    Chiny 2007    Wuhan

Wuhan

Chiny
Chiny, Wuhan

Dzień ten spędziłem na czekaniu na autobus do Guilin. Miałem go niestety dopiero po 18. Wybrałem się więc na mały spacer po mieście i mały rekonesans. Zamówiony przeze mnie bilet dostałem około 12, akurat kiedy musiałem zdać klucze do pokoju. Ruszyłem więc z całym dobytkiem na poszukiwanie dworca. Kolejowy rzucał się od razu w oczy. Ogromny z wysoką wieżą. Z autobusowym było inaczej. Okazały się poukrywane, mizerne i małe. „Okazały”, bo w Wuhan jest ich cztery. Dowiedziałem się tego niestety zbyt późno, żeby oszczędzić sobie lekkiego spacerku. Podczas pytania o drogę ludzie kierowali mnie w różnych kierunkach i na różne stacje. Tak naprawdę zrobiłem ogromne kółko wyruszając w jedną stronę z hotelu, a wylądowałem na dworcu po przeciwnej stronie od hotelu. No nic, mały kilku godzinny spacerek tylko mnie wzmocnił, zwłaszcza moje nogi. Autokar był nowoczesny i sypialny. Zamiast siedzeń miał łóżka dwu piętrowe umieszczone w trzech rzędach. Były lekko niedostosowany do kogoś mojego wzrostu, ale i tak byłem zadowolony. Mogłem się spokojnie wyspać, a do Guilin miałem zajechać dopiero następnego ranka.